سياسة الافصاح المالي

تتبع جامعة اليرموك سياسة إصدار تقاريرها المالية الشاملة سنويًا ، وتشمل الجوانب الرئيسية مثل الدخل والنفقات والاقتراض والفائض. يؤكد هذا الالتزام بالإبلاغ المنتظم والشفاف على التزام الجامعة بالمسؤولية المالية والمساءلة. من خلال مشاركة هذه المقاييس المالية الأساسية بشكل علني مع مجلس العمداء ومجلس الأمناء ، تتبنى جامعة اليرموك بيئة من الثقة والنزاهة واتخاذ القرارات المستنيرة بين أصحاب المصلحة ، مما يضمن أن الطلاب وأعضاء هيئة التدريس والموظفين والجمهور لديهم إمكانية الوصول الدقيق ومعلومات مالية حديثة. تعكس هذه الممارسة التزام الجامعة الراسخ بالشفافية المالية والإدارة الدقيقة لمواردها. وحسب المادة 14 من قانون الجامعات الأردنية، والذي ينص على وجود مجلس للجامعة يضم في عضويته أصحاب المصلحة، وممثلين أثنين من الطلبة، وأعضاء من المجتمع المحلي، وأعضاء منتخبين من كليات الجامعة، تكون من مهامهم الرئيسية ، مناقشته مشروع الموا زنة السنوية للجامعة وحسابها الختامي السنوي وبياناتها المالية والموافقة عليها تمهيدا لرفعها لمجلس الأمناء. وتالياً تفصيل النص القانوني للمادة المحددة، ونظام الجامعات الأردنية

- المادة 14 من قانون الجامعات الأردنية

- قانون الجامعات الأردنية

Financial Disclosure Policy

Yarmouk University follows a policy of releasing its comprehensive financial reports annually, encompassing key aspects such as income, expenditure, borrowing, and surplus. This commitment to regular and transparent reporting underscores the university's dedication to financial responsibility and accountability. By openly sharing these essential financial metrics to the Deans council and board of trustees, Yarmouk University adopts an environment of trust, integrity, and informed decision-making among its stakeholders, ensuring that students, faculty, staff, and the public have access to accurate and up-to-date financial information. This practice reflects the university's unwavering commitment to financial transparency and careful management of its resources. According to Article 14 of the Jordanian Universities Law, which stipulates the existence of a university council whose membership includes stakeholders, two student representatives, members of the local community, and elected members of the university’s faculties. One of their main tasks is to discuss the draft annual budget of the university and its annual closing account. And its financial statements and approval in preparation for submission to the Board of Trustees. The following is a breakdown of the legal text and the system of Jordanian universities

- Legal 14 of the Jordanian Universities Law

- Jordanian Universities Law

YU

اتصل بنا

  •  اربد- الاردن, ص.ب 566 الرمز البريدي 21163
  •  aqac@yu.edu.jo
  •  027211111 (4210)
  •  0096227211164
جميع الحقوق محفوظة © 2024 جامعة اليرموك.